سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«و به لقمان حکمت دادیم» ـ فرمود : منظور فهم و خرد است . [امام کاظم علیه السلام ـ در تفسیر گفته خدای متعال]
 
 
اندازی ورزشی متعلق به عصر حجر


تیراندازی حتی برای کودکان نیز جذلب است

تیراندازی یکی از قدیمی ترین ورزشهایی است که هنوز هم انجام میشود. در اینجا نمیخواهیم شما را به زمانی ببریم که انقلاب تیر اندازی انجام شده، بلکه می خواهیم از تاریخ بشر و انسان بگوییم.

شاهدان قدیمی که تیراندازی را از زمانهای بسیار دور در انجام میدادند شاید بتوان تاریخ انجام آنرا به "عصر سنگی" نسبت دادند (در حدود 20000 سال قبل از میلاد مسیح). مردمان اولیه زمانی که در مصر باستان زندگی میکردند از تیر و کمانهای ابتدایی استفاده می کردند که قدمت استفاده از این ابزار به چیزی حدود 5 هزار سال پیش از شروع اولین نشانه های جنگاوری در روی کره زمین بر میگردد.

در چین قدمت تیر اندازی به زمان حکومت سلسله شانگ (Shang - در حدود سالهای1027 تا 1766) بر می گردد. در زمان جنگ ارابه ای هر تیمی از سه مرد تشکیل می شد، یک راننده ارابه، یک نیزه دار، و یک تیر انداز. در زمان حکومت ژوZhou از 256 تا 1027 قبل از میلاد، خاندان سلطنتی در مسابقات تیر اندازی شرکت میکردند که با مراسم جشن و موسیقی و ... همراه بود.

گسترش در آسیا
هنگامی که چینی ها در قرن 6 میلادی ژاپنیها را با تیر اندازی آشنا کردند، این مساله تاثیر برجسته و شگرفی روی رسوم و سنن مردم آسیای شرقی گذاشت. یکی از هنرهای رزمی ژاپنیها به نام Kyujutsu (کمان و نیزه) که امروزه در این کشور با نام کیودو (Kyudo)یکی از روشهای کمان داری است، از ورود تیر اندازی در همان دوران سرچشمه گرفته است. کیدوی مدرن و پیشرفته یکی از متدهای پیشرفت و بهبود فیزیکی، ذهنی و روحی است.



تیراندازی زنان - دهه 40 میلادی

در دوران Greco-Roman، کمان و نیزه بیشتر برای شکار و کارهایی از این قبیل مورد استفاده قرار می گرفت تا جنگ و ستیز و خونریزی! تیراندازان در مواقع دیگر سال در کار گاه های کوزه گری و سفالگری دیده میشدند. البته این شاخه ورزشی به سرعت در آسیای شرقی و کشورهای مجاور آن توسعه یافت. آشوریها و پارتها جزو کسانی بودند که در توسعه این ورزش رزمی گامهای بلندی برداشتند. از آتیلا اسطوره تیر و کمان در سده های پیشین، هنوز به نیکی یاد می شود.

اساطیر تیر اندازی
در قرنهای پیشین محبوبیت تیر اندازی به قدری بود که حتی تاثیر آن را در ادبیات قومی و شعر سرایی هم میتوان دید. حتی در تصویر سازیهایی مانند رابین هود که از معروفترین و مطرحترین چهره های این عرصه به شمار میرفت.

مراجع مختلف و متعدد در خصوص تیر اندازی حاکی از وجود داستانها و افسانه های گوناگونی در ادبیات کهن یونان است. اولیسز (Ulysses) قهرمان حماسه اودیسه منسوب به هومر (Homer) شاعر نابینای یونانی در کتاب بیستم یکی از بهترین نمونه های این افسانه ها است. اولیسز به واقع یکی از قهرمانان تیر اندازی در اساطیر است. پنه لوپه (زوجه اودیسوس) فکر میکرد که همسرش بعد از 20 سال غیبت پس از جنگ بزرگ تروا (Troy) هرگز باز نمی گردد. خواستگاران فراوانی او را احاطه کرده بودند، اما بالاخره اولیسز از جنگ تروا بازگشت و در قالب یک چوپان به زندگی اش ادامه داد و با استفاده از تیر و کمان و مهارتش در این رشته توانست به همسرش خبر دهد که چه کسی است!! ادبیات انگلیس همچنان به اسطوره های خود در این رشته و تاثیر آن در ادبیات کهن کشور افتخار می کند.



هدف یا سیبل تیراندازی

تاسیس فدراسیون جهانی
اولین رقابتهای رسمی و سازمان دهی شده تیراندازی در فینسبری (Finsbury) انگلستان در سال 1583 برگزار شد که حدود 3000 شرکت کننده داشت. در طول جنگ 30ساله سالهای 1618 تا 1648 که استفاده از سلاح های آتش زا باب شده بود، تیر و کمان دیگر کاربرد چندانی نداشت و کم کم به یک ورزش و رقابت هیجان انگیز و سرگرم کننده تبدیل شد.

بدنه اصلی سازمان تیر اندازی بین المللی با نام فدراسیون تیر اندازی (FITA) در تاریخ 4 سپتامبر 1931 در لهستان با حضور 7 کشور (فرانسه، چک، سوئد، لهستان، مجارستان، ایتالیا و ایالات متحده آمریکا) تاسیس شد. پس از آن با انجام مسابقات زیر نظر اتحادیه رسمی پس از مدتی این رشته به بازیهای المپیک هم راه پیدا کرد. به طوریکه به سرعت برایش قوانین جهان وضع کردند و رقابتهای قهرمانی آن هم شهرت جهانی پیدا کرد.


تاثیر مثبت ورزش بر سلامت روحی و جسمی ما غیر قابل انکار است. بهترین حالت، زمانی است که شما برنامه ورزشی خاصی که متناسب با شیوه زندگی، علایق و شرایط جسمیتان باشد برگزینید، زیرا ورزش کاری است که باید از آن لذت ببرید.

اگر در فصل تابستان، گرما شما را از انجام ورزش منصرف میکند، به جای آنکه ورزش را قطع کنید، به شنا بپردازید. شنا نه تنها موجب طراوت و شادابی میشود، بلکه میتواند تاثیری معجزه آسا بر جسم و از بین رفتن آن کیلوهای اضافه بگذارد.

راهنمای ورزش شنا
تاثیر مثبت فراوانی که چند مرتبه شنا در طول یا عرض استخر بر سلامت ما میگذارد، باورکردنی نیست. شنا سلامت را بهوبود بخشیده و موجب تناسب تمام بدن میشود و قدرت، استقامت و انعطاف آنرا تقویت میکند. شنا به عنوان یک ورزش، با بدن بسیار ملایمتر برخورد میکند و آسیبهای ناشی از آن در حد اقل هستند.

وزن بدن در آب به یک دهم وزن واقعی تقلیل یافته و خاصیت شناوری در آب، از شدت ضربه های وارد شده بر مفاصل میکاهد. کم شدن وزن در آب به افرادی که بدن آماده ای ندارند کمک میکند تا راحتتر حرکت کنند. به این ترتیب، شنا به خصوص برای افراد مبتلا به آرتروز، مشکلات پشت و کمر، مشکلات ناشی از اضافه وزن، بارداری و در کل افرادی که نمیتوانند به ورزشهای خشکی بپردازند، بهترین انتخاب خواهد بود.

مزایای ورزش شنا
علی رغم سبکی بدن در آب، شنا ورزشی سنگین به شمار میرود و تمام عضلات اصلی بدن را به حرکت وامیدارد. شنای کرال سینه، غورباقه و کرال پشت تقریبا از تمام عضلات اصلی بدن- شکم، عضلات دوسر و سه سر، سرین، عضلات پشت ران و چهارسر- استفاده میکنند.

شنا علاوه بر استفاده از گروههای متعدد ماهیچه ها، موجب انعطاف پذیری و حفظ نرمی مفاصل به خصوص در ناحیه لگن، گردن، شانه و دست و پا میشود. شنا در دسته ورزشهای ایروبیک-هوازی- قرار دارد زیرا چند دور شنا بیش از سه دقیقه زمان میبرد و مقدار مصرف اکسیژن عضلات بسیار زیاد است.

از مزایای دیگر شنا میتوان به کاهش فشار خون اشاره کرد که به نوبه خود موجب کاهش خطر سکته قلبی میشود. این ورزش توان قلب را بالا برده و میزان خون پمپ شده به بدن را افزایش میدهد و همچنین با افزایش جریان خون در ریه، موجب سوخت کالری بیشتر میشود.

بنابر گزارش کارشناسان، ورزشهای آبی دارای مزایای جسمی، اجتماعی و روحی متعددی هستند که تعدادی از آنها بدین قرارند:

• بهبود یافتن قدرت و انعطاف پذیری بدن
• استقامت و تعادل عضلانی بهتر (به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران حرفه ای در رشته های دیگر، به تمرینات آبی هم میپردازند)
• قلب قدرتمند
• تناسب اندام
• بهبود جریان خون
• توان بخشی درمانی برای عضلات مستهلک و آسیب دیده و بهبود از تصادفات و آسیبهای بدنی
• کنترل وزن
• از بین رفتن اضطراب و تنشهای روحی
• افزایش انرژی

این تصور غلط وجود دارد که چون بدن در طی شنا کردن متحمل فشار زیادی نمیشود، پس نمیتوان آنرا ورزش خوبی دانست، در صورتی که هر چند بدن در آب سبک میشود، اما برای هر حرکت باید بر مقاومت آب غلبه کرده، انرژی زیادی مصرف کند، به این ترتیب حتی راه رفتن در آب از پیاده روی در خشکی کالری بیشتری میسوزاند. انواع ورزشهای قابل اجرا در آب از این قرارند:

1. راه رفتن و دویدن آهسته در آب : این دو ورزش در آب دارای همان مزایای راه رفتن و دویدن در خشکی هستند، اما آسیبهای کمتری دربر دارند. راه رفتن در آب میتواند در حالی که آب تا کمر یا سینه رسیده باشد انجام شود. مقاومت آب تاثیر این دو ورزش را بالا میبرد.

2. ایروبیک در آب : همانطور که گفتیم، ایروبیک در آب شامل حرکاتی برای تقویت قلب و عروق است، حرکات ایروبیک ریتمیک و منظم هستند و میتوان حرکات رابه مدت 20 دقیقه در آب اجرا نمود. مقاومت آب، تاثیر مثبت این حرکات را افزای میدهد.

3. یوگا و حرکات نرمشی در آب : آب خود به عنوان ماده ای آرامش بخش شناخته شده است و حرکات آرام، آهسته و روان بخشی از یوگا در آب هستند.

4. حرکات کششی و انعطاف پذیری : بهترین محیط برای تمرین و افزایش انعطاف پذیری بدن آب است که شامل حرکات کششی و حرکاتی برای تمام بدن است.

5. ورزشهایی برای تقویت و تناسب اندام : شامل حرکاتی برای بالاتنه و پایین تنه است که هرچند مقاومت آب میتواند تاثیر آنها را بسیار افزایش دهد اما گاهی با وسایل مخصوص اجرا میشود تا این مقاومت هرچه بیشتر شود. نتیجه این حرکات عضلاتی کشیده، محکم و زیباست.

6. دویدن آهسته و سریع در آب عمیق : در این ورزش، پا به کف استخر نمیرسد و حرکات دویدن در استخر عمیق اجرا میشود. به همین منظور از کمربندها، کفشها و ابزارهای مختلفی برای شناور ماندن استفاده میشود.

7. ورزشهایی در لبه استخر : دیوار استخر بهترین وسیله برای نگهداشتن بدن در حال انجام حرکات است و خود به عنوان یک وسیله برای انجام حرکات به کار میرود.

8. کشش : حرکات کششی آهسته در میان حرکات ورزشی پر تحرک انجام میگیرد و موجب استراحت و بازگشت عضلات به حالت عادی شده، از دردناک شدن و کوفتگی بدن جلوگیری میکند.

9. شنا : شنا معمولترین ورزش در آب است که به شیوه های مختلف-کرال سینه و پشت، غورباقه و پروانه- اجرا میشود. شما میتوانید شنا را با آموختن یکی از انواع آن آغاز کرده و پس از مهارت یافتن در آن به انواع دیگر شنا بپردازید.

 

آرش ::: شنبه 87/9/9::: ساعت 10:38 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
.:: منوی اصلی ::.
.:: آمار بازدید ::.
بازدید امروز : 3
بازدید کل : 917203
.:: پارسی یار::.
.::لینک مورد علاقه ::.
.:: لوگوی وبلاگ ::.
.:: لینک دوستان ::.
پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه
عاشق آسمونی
عاشقان
مهربانترین
فرزانگان امیدوار
عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال
خورشید تابنده عشق
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
گوناگون
دلنوشته های قاصدک
بازتاب بُرنا
@@@وطنم جزین@@@
پرورشی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
**دختر بهار**
قاصدک
قل هوالله احد
نگاهی به اسم او
alone
شعر
نظرمن
hamidsportcars
قیدار شهر جد پیامبراسلام
عصر پادشاهان
گل نیلوفر
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند)
● بندیر ●
لنگه کفش
دنیای جوانی
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
پایگاه فرهنگی شهید علی پور
سلطان قلبها
کلبه درویشی
*تنهایی من*
بلوچستان
خیابون موسیقی
هم نفس
داروخانه دکتر سلیمی
چلچراغ شهادت
آسمون آبی چهاربرج
««««« شب های تهران »»»»»
آموزش کسب درآمد تضمینی+تفریح+ترفند+دانلود+کلیپ+جاوا اسکریپت
►▌ استان قدس ▌ ◄
اتــــــاق دلـــتــــنــــگــــی
مهر بر لب زده
حرف هایی از زبان منطق و احساس
نشریه حضور
دنیای عکس و اطلاعات
رقصی میان میدان مین
WwW.AfTaBeIrAn.PaRsIbLoG.CoM
%% ***-%%-[عشاق((عکس.مطلب.شعرو...)) -%%***%%
سرچشمه همه خوبیهـا مهـدی (عج) است
کرچمبو شمالی-
شوروشعور عشق
کانون فرهنگی شهدا
بــــــــــــــهــــــــــــار
****شهرستان بجنورد****
مشاور
کسب درآمد وبلاگ شما
بوستــان نهــج الفصـــاحـه
+O
دلدارا
عاطفانه
امامزاده میر عبداله بزن آباد
** love sister **
برترین لحظه ها
عشق در کائنات
وبلاگ بایدهلو باشد
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
تسنیم عشق
کلبه عشق
تنهایی......!!!!!!
قدرتمندترین وبلاگ دانلود ایرانیان
یادداشتها و برداشتها
اطلاعات عمومی
Well Come To www.mortazasaeedi.coo.ir
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
ستاره
عشق مشعلدار
پروانگی
میلی دلها
ققنوس...
رضویّون - دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد
مرجع من
بیصدا ترازسکوت...
دیوانه

حدیث منتظران قائم (عج)
شاید منتظر
.: شهر عشق :.
تراوشات یک ذهن زیبا
پیامنمای جامع
قاصدک
تنهای تنها
طریق یار
ܓღ فـــرقــ بــیــنـــ عـشــقــ و دوسـت داشــتــنــ
دلـتنگـ هشـیگـــــــــی
دلنوشته
جـــــــــــذاب
باران نگاه
المهدی قزوین آبیک 1450
شیخا
مطالب جالب
محمدمبین احسانی نیا
عشق گمشده
ستاره سهیل
اندیشه های من
انسان جاری
*bad boy*
غزل عشق
بازگشت نیما
پارسی نامه
نمکستان
جوجولی
ایحسب الانسان ان یترک سدی
The best of the best
درس های زندگی
هدهد
گل آفتابگردون وبچه هایش
به یاد او
من.تو.خدا
شبستان
دل شکســــته
*** علوم و معارف اسلام ***
برادران شهید هاشمی
به‌دونه
دل نوشته
کلبه تنهایی
نور
MODIRAN
زندگی شیرین
پا توی کفش شهدا
عشق
manna
مصطفی
آشیانه سخن
من و ....!!!
Deltangi
زیبا ترین وبلاگ
کبوتر
سیاه مشق های میم.صاد
علمدار بصیر
بهشت بهشتیان
عشق الهی
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
اســــرارِ وجـــود
کبوتر نامه بر
مهر 84
جک ، اس ام اس و عکس
..::غریبه::..
*عشق و جزا*
قاصـــــدکی در راه است...
بزرگترین سایت خنده بازار ،خنده،شوخی،طنز،خنده دار
وبلاگ شخصی محمد
چی شده اون همه احساس ....اینو هرگز نمیدونم
گل همیشه نازم
عمارمیاندواب
ऌ عاشق بی معشوق ऌ
راه فضیلت
جیغ بنفش در ساعت 25
دردواره
داستان های جذاب و خواندنی کوتاه
PASWORD
خدای عشق و خنده
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ /دی / هشتاد و هشت
ماه
اخبار پارسی بلاگ
مرگ عاشق
بـــاور مـــ♥ـن....!!ツ
شاخابه عشق
COMPUTER&NETWORK
دختر و پسرای ایرونی
.: هواداران دو آتیشه ی استقلال :.
سرگرمی,تفریح,دانلود,عکس,اخبار,ترفند,شاهتور,پاتوق دخترپسرها,سینما
Note Heart
پلاک 40 (سرداران بی پلاک)
نگین سر سبز
تنهاترین عاشق
دوست داشتنی
... یاس ...
ارشتیش
دل نواز
wanted
نوشته های دختر تنها و ساده و عاشق
گمنام
اندروید-darbani
دشت ناز
راه کمال
رهاتر از پرنده
یاران امام خامنه ای - جوانان مکتب المهدی
خداجون دوستت دارم
تنهایی.......
سرود عرش
راهی برای رسیدن
رویابین
معماری
میرک
رهبرم سید علی
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
دل سپرده به......
دنیای خودرو
کیمیا
اخراجیها
عشق به خدا
وبلاگ عاشقانه ها|دوست دارم
یاوران مهدی عج دهکده آگهی
FANTOM
نوری چایی_بیجار
مقاله و مشاوره و فروشگاه در هرچه می خواهددل تنگت بگو
دوستانه
صدفی برای مروارید
« « عاشقی » »
زنگ تفریح
هیئت
عاشقانه انتظار امدنش را بکش!!!!!!!
کشاورزی نوین
سایه های خیال
شاهکار
بندر میوزیک
مهدی
نقاشی های الیکا یحیایی
باکری میاندوآب
برو بچ ادبی
غریبه آشنا
٠•●نا کجـا آبــــاد دل مــن●•٠
همسایه خورشید
جدید ترین مطالب
خط خطی های یک دخترروانی...
دست نوشته
موسسه فرهنگی هنری سنگر
عشق و تنهایی
نوستالوژی دل ....
گــــلستان: Golestan
عرفان وادب
یه دخترشاد
حرفهای آسمانی
allah is the lord of right .he is justic
حرف های یه پسر 18ساله
دل سپرده
فقط پسر خوشکلا
پایــــــگاه اطــــــلاع رســــــــانی قـتــــلیــــش
خنده بازار 2
مشق عشق ناز
سکوت پرسروصدا
عشق تابینهایت
.مجمع فرهنگی فاطمیون شهرستان لنجان.
ساده ترین حرف
از همه رنگش خوبه
نگار
گلادیاتور
عزرائیل
*شادمهر*
IT فناوری اطلاعات
روستای خیارج
تنها
داش هادی
.::.تنها ترین دوست!واسه همیشه.::.
★ستاره ی سرخ★
زیست شناسی و پزشکی
محب
y divouneh
وبلاگ مرزداران عشق * ایران *
لاهوتیان
محمد امیدواری ابرقویی
ღای دریغاღ
nothing special
چادر خاکی
عدالت جویان نسل بیدار
در حسرت شهادت
زندگی
جمله
شیدایی
تجربه های مربی کوچک
مرامنامه عشاق
آتش دل...تلک شقشقة هدرت ثم قرت...
قدیسان مرگ
marefatia
یاور 313
صراط
عشق فقط عشق خدایی
شریعت پاینده
Sense Of Tune
یوزر و پسورد نود 32, پسورد نود 32, یوزرنیم و پسورد نود32
پیاده سواران
قرارمون تو آسمون
مهندسی متالورژِی
وبلاگ...... نسیم لوکس ...... یزد
پر شکسته
احمدرضا
زورخانه باباعلی
بلاغ مبین
Ahorayearyaii
دنیای کلاسیک
وقایع اتفاقیه
دختران حوا
یا مهدی(عج)ادرکنی
قافله شهداء
ردپای عشق
.:: لوگوی دوستان::.










































.:: فهرست موضوعی ::.
.:: مطالب وبلاگ ::.
جودو
دوپینگ
تاریخچه ی جودو
کنگ فو توآ
تاریخچه ی کنگ فو
نین جوتسو (ایران)
دوچرخه سواری
تاریخچه ی کشتی
تاریخچه ی والیبال
تاریخچه ی بسکتبال
چتر بازی
تاریخچه ی فولکنتاکت
تغزیه ی کیک بوکسور ها
ذن شین کای
کیک بکس در دفاع
زندگی نامه ی جکی چان
سامورایی ها
زندگی نا مه ی بروس لی
افسانه ی بروسلی
تاریخچه ی ووشو
تاثیرات ورزش بر بدن
ضرورت ورزش برای انسان
تاثیرات ورزش بر ایمنی بدن
جیت کاندو ی بروسلی
افتخارات بروسلی
اویاما بنیانگزار کیوکشین
تاریخچه ی کاراته
تاریخچه ی المپیک
استیون سیگال
تیر و کمان
ورزش در شاهنامه
شکار و صید در ایران
ورزش ماهیگیری
تاریخچه ی ورزش
بروسلی استاد برزگ
زندگینامه ی جت لی
نگاهی کلی به ورزش های جهان
تاریخچه ی کشتی در ایران
ورزش برای درمان پارکینسون
تاریخچه ی کشتی
قدیمی ترین هنر رزمی
تاریخچه ی شطرنج
آیکیدو
تاریخچه تنیس روی میز
تاریخچه شنا
آسیب ها ی ورزش شنا
جوجیتسو
تکواندو
موی تای
بیسبال
وینگ چون
نین جوتسو
.:: عضویت در خبرنامه ::.